Příběhy vyprávím abstraktním estetickým jazykem, kterému “rozumí” dítě i profesor, farář i inženýr, prodavačka i kněžka.

Mojí uměleckou touhou je, aby divák cítil to já při tvorbě již 40 let – radost a úžas z něčeho nevídaného, tajemného, mystického. Posledních pár let je mým tvůrčím záměrem téže léčení, transformace a kotvení Světla Zdroje. 

Fotomontáže o vysokém rozlišení (16K) ve 3D prostoru nechávám vytisknout na velkoformátová (typicky 100x55cm) umělecká plátna. Během jarní samotky jsem doprogramoval svou digitální fotokomoru a moje tvorba dostala nový rozměr, impuls a o řád vyšší kvalitu obrazu. 

 

 P.L.Kopecký (*1970) 

Jsem pražský výtvarník zabývající se fotomontáží od roku 1980. Od prvních experimentů v temné komoře až po současnou práci v digitálním 3D prostoru je pro mně tvorba jakýmsi obrazovým zápisníkem o stavu mé duše a zkoumání lidského potenciálu, prostředkem k uspokojení touhy po kráse, tajemnu a celistvosti, a od velké životní transformace téže léčivým nástrojem v napojení na Zdroj.

Od roku 2011 své motivy používám pro portrét projekcí a od roku 2014 pro živou animaci při VJ vystoupeních.

Jsem zakladatelem a producentem několika multimediálních projektů spojujících projekce, hudbu a performance.

Půl života jsem se živil angličtinou jako lektor a tlumočník. Velkou životní i uměleckou inspirací jsou mé dvě děti (8 a 15), hudba, žena a hluboká upřímná přátelství.

Od konce osmdesátých let praktikuji sebepoznávací techniky, např. Pět Tibeťanů, Silvova metoda, Osho meditace, holotropní dýchání, arteterapie, masáže, psychoanalýza, šamanské průvodcovství a bubnování, Celestinské proroctví, Cesta Umělce, tantra, tvorba jako zrcadlo duše, vědomé posilování, intuitivní strava, Theta Healing, Transurfing…

Výstavy

2008-10 – tři výstavy série “mem-brány” v Husitském chrámu v Holešovicích
2012 – souhrnná výstava U Džoudyho
2015 – “Masky Projekcí – portréty tetované světlem” v Café Campus
2018 – “Horizons of Mind” v Galerii Velryba
2020 – otevření virtuální galerie/eshopu

Reference

“Rorschach pro 21. století” Jan Frank

“Kongeniální!” Vlasta Marek

“Vchod ke Světlu” Ludmila 

www.plkopecky.com

 

Od malička mě fascinuje hudba.
Co je to za tajemný vliv, kterým na nás hudba působí?
Silně pracuje s našimi emocemi a může dokonce i léčit, jak ukazuje muzikoterapie.

Budoucnost odhalí víc z jejího tajemství. Možná je to poselství z jiných světů, které nám má ukázat harmonii Vesmíru a probudit ji v nás.

Mně se její transformační a harmonický vliv ukázal zejména ve změněných stavech vědomí při výcviku v Holotropní terapii s prof.MUDr. Stanislavem Grofem. A pak také při léčení s Milanem Calábkem, který založil a vede Univerzitu Nového Věku.

Hudební skladatel a léčitel Petr Piňos (*1959) se zařadil mezi přední české skladatele a interprety relaxační hudby již svou první nahrávkou v roce 1990.

Nabízí svou hudbu jako prostředek k dosažení prožitku hlubokého uvolnění, klidu, vnitřního míru a harmonie. Spolu s bubeníkem Michalem Hamanem založil v roce 1994 formaci Létající koberec, která provozuje hru na šamanské bubny. Svou hrou navozuje skupina vnitřní uvolnění a změněné stavy vědomí. Jejich hudba dokáže být rovněž velice dynamická, při živých vystoupeních bývá spojená i s tancem. Zvláštností této hudební skupiny je bezpochyby skutečnost, že žádnou skladbu ze svého repertoáru předem nenacvičují, dávají přednost výhradně improvizaci. Za nejdůležitější považují prožitek a energii podle vzoru přírodních národů, v jejichž hudbě vidí technologií pro navození změněných stavů vědomí. „Jde o to, spojit vnitřní vědomí s úplně normálním kontrolovaným vědomím – nejlepší je zažívat oba stavy najednou. Tento stav se nazývá ,rozšířené vědomí´, protože vnímáme více než při ,normálním vědomí´”.

 Piňos nejčastěji využívá plných tónů akustické kytary, klávesových nástrojů, didžeridu, tibetských zvonků, citery a šamanských bubnů. Ve své nahrávce Waves (Vlny) prezentuje na jednotném zvukovém pozadí šumícího moře celou řadu samplovaných hudebních nástrojů (hoboj, kytara, klávesy, vokál). Tónům hoboje zde dává velmi netradiční a zároveň velmi osobitý orientální charakter. Skladatel využívá střídání kontrastních hudebních ploch a v každé z nich dává prostor jinému hudebnímu nástroji. Mezi jednotlivými částmi nahrávky zní šumění moře, zpěv ptáků a tlukot lidského srdce.

K fenoménu new age Piňos uvádí: „Nastupující generace (i u nás) už projevují až překvapivě zdravé názory ohledně životního prostředí, konzumní společnosti, globalizace apod. Sice pracují s moderními technologiemi, ale zůstávají přirozeně humánní. To vypadá nadějně. I jim je pochopitelně určeno mé poselství, které vysílám hudbou, a které míří k větší harmonii na této planetě.“

www.za-zrak.cz